Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi bünyesinde hizmet veren Kanser Tedavi Merkezi'nin önünde park edilen araçların, hasta ulaşımını olumsuz etkilediği yönünde hasta yakınlarının şikayetleri gündeme geldi. Özellikle sedye ve tekerlekli sandalye ile taşınan hastaların merkeze giriş ve çıkışlarında güçlük yaşandığı öne sürüldü.
Hasta yakınları, Kanser Tedavi Merkezi girişinin zaman zaman usulsüz park edilen araçlar nedeniyle kapandığını, bu nedenle yatağa bağımlı hastaların ambulans ve hasta nakil araçlarına ulaştırılmasında zorluk yaşandığını ifade etti. İddialara göre sağlık personeli ile refakatçiler, bazı hastaları alternatif güzergâhlardan taşımak zorunda kalıyor.
Bazı hasta yakınları, durumu trafik ekiplerine ve ilgili birimlere defalarca bildirdiklerini ancak sorunun devam ettiğini ileri sürdü. Bölgede özellikle tedavi saatlerinde yaşanan yoğunluğun, hasta transferlerini aksattığı iddia edildi.
"Kalıcı önlem alınmasını istiyoruz"
Hasta yakınları, Kanser Tedavi Merkezi önünde sedye ve tekerlekli sandalye kullanan hastalar için sürekli açık tutulacak bir hasta indirme-bindirme alanı oluşturulmasını, park yasağının etkin şekilde denetlenmesini ve ihlallere karşı daha sık kontrol yapılmasını talep etti. Vatandaşlar, yaşanan aksaklıkların yalnızca hastaları değil, refakatçileri ve sağlık çalışanlarını da olumsuz etkilediğini belirtti.
Resmi açıklama bekleniyor
Konuyla ilgili olarak Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi yönetimi, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü veya emniyet birimleri tarafından şu ana kadar kamuoyuna yapılmış resmi bir açıklama bulunmuyor.