Cuma namazı öncesi müftü ve vaizler tarafından verilen vaazda, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın kripto paralar, şans ve bahis oyunları ile ilgili kararı anlatıldı. Peki Bitcoin caiz midir? Milli Piyango, şans oyunları, bahis oyunları haram mıdır? İşte yanıtı…HABER MERKEZİ / BURSADA BUGÜN (BURSA İGFA)- Zaman zaman tartışma konusu olan bitcoin, kripto paralar, milli piyango, şans oyunları, bahis oyunları ile ilgili cazi ya da haram olup olmadığı konusuna bugün Cuma namazı öncesi verilen vaazda açıklık getirildi.

“BİTCOİN CAİZ DEĞİLDİR”

Camilerde müftü ve vaizler tarafından Cuma namazı öncesi verilen vaazda, kripto paraların caiz olup olmadığına açıklık getirildi. Vaazda, “Türkiye’den on binlerce insan bitcoin, kripto para alıyor. Bu paralarla elde edilen kazanç, alın teri olmadığı için dinimizde caiz değildir. Bu konuda Diyanet İşleri Başkanlığımızın Din İşleri Yüksek Kurulu’nun açıkladığı kararlar var. Bitcoin gibi kripto paralarla yüksek kazanç elde etmeye çalışmayın” denildi.

“ŞANS OYUNLARI KESİNLİKLE HARAMDIR”

Şans oyunları ile ilgili de son noktanın konulduğu vaazda, şu ifadelere yer verildi;
“Milli piyango, sayısal loto, süper loto, at yarışı, iddia, loto, toto, bahis oyunları ile haksız kazanç elde edilmektedir. Haksız kazan elde edilen bu oyunlar, dinimizce haram kılınmıştır. Taraflardan birisinin kazanıp diğerinin kaybetmesi esasına dayalı olan bütün şans oyunları kumar olduğundan haramdır. Zira bu tür oyunlarda bir taraf kaybederken diğer taraf haksız kazanç elde etmektedir (İbn Nüceym, el-Bahru’r-râik, VIII, 554-555; İbn Kudâme, el-Muğnî, IV, 194). Buna göre şans faktörüne dayalı olan piyango, toto, loto, iddia, müşterek bahis, ganyan gibi tertip ve oyunlar da kumardır ve haramdır.”

2017 YILINDA DİYANET “CAİZ” DEMİŞTİ

Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu'nun 2017 yılında açıkladığı kararda ise, kripto paralarda ilgili şu ifadeler yer almıştı;
"Kullanıcılar arasında değişim ya da kıymet ölçüsü olarak genel kabul gören, kaynağı itibariyle kullanıcılara güven veren her türlü paranın kullanımı caizdir. Bu noktada önemli olan husus, para olarak bilinen değişim aracının kendi özünde yani üretim şeklinde, sürüm aşamalarında ve muhataplık niteliğinde büyük belirsizlik (garar) içerip içermemesi, bir aldatma (tağrir) aracı olarak kullanılıp kullanılmaması ve belli bir kesimin haksız ve sebepsiz zenginleşmesine vesile olup-olmamasıdır.”